Home Recepty Více škody než užitku: čím nahradit 6 nejnebezpečnějších novoročních jídel pro zdraví

Více škody než užitku: čím nahradit 6 nejnebezpečnějších novoročních jídel pro zdraví

3

Novoroční stůl často přetéká škodlivými pokrmy.Po něm si mnoho lidí stěžuje na zažívací potíže, hledá vhodné pilulky v domácí lékárničce nebo volá záchranku.Abyste se během svátků vyhnuli utrpení, nahraďte těchto 6 nejnebezpečnějších jídel zdravějšími protějšky.

Saláty se spoustou ingrediencí zalité majonézou vedou spíše k zažívacím potížím a přejídání.Vyplatí se je odlehčit tím, že jako zálivku zvolíte zakysanou smetanu nebo řecký jogurt.Některé ingredience lze nahradit, například do olivy místo uzeniny vložit vařené maso.

Okurky zvyšují chuť k jídlu, což vede k přejídání.A to kvůli velkému množství octa, soli, cukru a koření ve složení.Je lepší nechat na stole jen okurky, protože neobsahují ocet, ale neměly by se odnášet.

Sycené nápoje přidávají příliš mnoho prázdných kalorií na již tak tučný silvestrovský stůl.Kromě velkého množství cukru obsahují limonády barviva a kyselinu ortofosforečnou, která z těla vyplavuje vápník.Proto je lepší pít domácí kompot nebo čaj.

I mandarinky mohou nadělat více škody než užitku, pokud neznáte míru.

Foto: Nikolaj Gyngazov/Global Look Press.

Tartaletky jsou dobré jako svačina, ale přidávají příliš mnoho kalorií.Je lepší je nahradit kanapkami bez pečiva – jsou chutné, krásné a nevedou k žaludečním potížím.

Na slavnostní tabuli se často přidávají zákusky.Vyplatí se však jíst kousek dortu po tučné pečené kachně? Centimetry navíc na bocích vám dlouho nevydrží.Je snadné nahradit sladkosti ovocem – vitamíny ještě nikomu neublížily.

Zároveň by se to s mandarinkami nemělo přehánět.Ano, právem jsou považovány za jeden ze symbolů nového roku, ale jejich nadměrné užívání způsobuje pálení žáhy, alergie a dokonce i gastritidu.

Dříve lékaři radili, jak se na Silvestra nepřejídat.

3 COMMENTS

  1. Novoroční stůl často přetéká škodlivými pokrmy. Já si myslím, že je důležité nahradit ty nejnebezpečnější jídla zdravějšími alternativami. Například saláty zalité majonézou bych odlehčila zakysanou smetanou nebo jogurtem. Okurky by měly zůstat na stole bez octa, aby se nevedlo k přejídání. Sycené nápoje přidávají spoustu prázdných kalorií, takže bych raději doporučila domácí kompot nebo čaj. A co se týká dezertů, určitě preferuji ovocné alternativy místo těch kalorických zákusků.

  2. Saláty se spoustou ingrediencí zalité majonézou vedou spíše k zažívacím potížím a přejídání. Vyplatí se je odlehčit tím, že jako zálivku zvolíte zakysanou smetanu nebo řecký jogurt.

  3. Saláty se spoustou ingrediencí zalité majonézou vedou spíše k zažívacím potížím a přejídání. Vyplatí se je odlehčit tím, že jako zálivku zvolíte zakysanou smetanu nebo řecký jogurt. Některé ingredience lze nahradit, například do olivy místo uzeniny vložit vařené maso.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version